Zapraszamy wszystkie dzieci i młodzież na pozalekcyjne płatne edukacyjne warsztaty informatyczne z wykorzystaniem edukacyjnych zestawów LEGO oraz Projektowania i druku modeli 3D. Na naszych zajęciach dzieci budują i programują prawdziwe roboty oraz mechanizmy, które będą wykonywały określone zadania oraz stworzą własne programy i gry komputerowe przy użyciu podstaw różnych języków programowania do wyboru takich jak Scratch, Pyton. Do dyspozycji uczestników warsztatów będą zestawy LEGO WEDO, WEDO 2, (dla starszych uczniów) LEGO MINDSTORM EV3, LOFI ROBOT, ARDUINO.
Korzystamy z programów opracowanych przez ekspertów od robotyki oraz pedagogów z wieloletnim doświadczeniem, których łączy zapał do odkrywania dziecięcych talentów.
Nasze warsztaty realizujemy w szkołach w ciągu roku szkolnego w formie 2 Modułów -Jesień (I semestr) oraz Wiosna (II semestr). Jeden moduł zawiera 12 spotkań w semestrze, 1 spotkanie raz w tyg. i trwa do 60min.
Cele zajęć:
Rozwój umiejętności logicznego myślenia i rozwiązywania problemów.
Zachęcanie do kreatywności i innowacyjności.
Wspieranie pracy zespołowej podczas wspólnych projektów.
Podział na klasy:
Klasy 1-3:
Wprowadzenie do robotyki, programowania i druku 3D w formie zabawy i kreatywnych projektów.
Klasy 4-8:
Rozwój umiejętności technicznych z elementami programowania, tworzenia stron www oraz zaawansowane projekty w robotyce.
Co oferujemy?
Budowanie Robotów:
Dzieci nauczą się, jak konstruować własne roboty z różnych zestawów konstrukcyjnych.
Programowanie:
Wprowadzenie do podstaw programowania przy użyciu przyjaznych dla dzieci języków, takich jak Scratch czy Blockly.
Uczestnicy stworzą proste programy, które będą kontrolować ich roboty.
Druk 3D:
Tworzenie własnych modeli i nauka obsługi drukarki 3D. Uczestnicy wydrukowane projekty zabierają do domu.
Tworzenie stron www:
Podstawy projektowania stron internetowych dla starszych klas.
Zajęcia terapeutyczne (TUS):
Specjalnie zaprojektowane zajęcia dla dzieci z specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, wykorzystujące nowe technologie, klocki i robotykę.
Informacje o zajęciach:
Częstotliwość: Zajęcia odbywają się raz w tygodniu.
Czas trwania: 60 minut.
Dlaczego warto?
Zajęcia prowadzone przez doświadczonych nauczycieli i terapeutów.
Przyjazna atmosfera sprzyjająca nauce i rozwojowi.
Rozwój umiejętności społecznych i emocjonalnych.
Nie czekaj! Zarejestruj swoje dziecko już dziś i pozwól mu odkryć świat technologii w sposób dostosowany do jego potrzeb!
Robotyka i programowanie dla klas 1-3 -zajęcia dla dzieci 7-9 lat– Mały Odkrywca
Na zajęciach powstają projekty robotów i maszyn oraz pierwsze programy komputerowe. Dzieci wykorzystują zestawy lego WEDO, WEDO 2, Spike Prime, Ozoboty, Tablety, oraz programują w języku Scratch, Blockly zapoznają się z zasadami działania drukarki 3d, projektują i drukują projekty na drukarce 3D. Czas trwania do 60min.
.
Robotyka i programowanie dla klas 4-8 – zajęcia dla dzieci 10-15 lat – Młody Konstruktor
Na zajęciach powstają bardziej skomplikowane i zaawansowane pod względem technicznym roboty i maszyny do dyspozycji uczestnicy wykorzystują zestawy LEGO MINDSTORM, LOFI ROBOT, ARDUINO, oraz rozwijają programowanie w języku Scratch, Python, zapoznają się z zasadami działania drukarki 3d , projektują i drukują projekty na drukarce 3D. Czas trwania do 60 min.
.
Kodowanie w aplikacji Swift Playgrounds – zajęcia dla 4-8
Poprzez rozwiązywanie zagadek logicznych w towarzystwie Byte w specjalnie zaprojektowanym środowisku graficznym z wykorzystaniem Ipada, uczestnicy uczą się logicznego myślenia i cierpliwości w dążeniu do osiągnięcia zaplanowanego celu. W języku Swift od samego początku uczniowie poznają ten sam język programowania, z jakiego korzystają profesjonaliści tworzący zaawansowane aplikacje. Kierują postacią w trójwymiarowym świecie za pomocą prawdziwego kodu, a następnie przechodzą do bardziej zaawansowanych zadań w kolejnych lekcjach. Bardziej zaawansowane zadania, oferują użytkownikom programowanie dronów i robotów marki LEGO, Sphero, Jimu Robots, itp. Pracując z prawdziwym kodem, który można swobodnie przenosić do środowiska Xcode i odwrotnie, mamy możliwość sprawdzenia własnych pomysłów za pomocą profesjonalnych narzędzi, w których powstają prawdziwe aplikacje na Maca i iOS. Więcej informacji o Swift znajdziesz pod linkiem https://www.youtube.com/watch?v=UkxoTeonQ9M Czas trwania do 45 min.
W naszych warsztatach wykorzystujemy Metodę STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) to zintegrowane podejście do nauczania, które łączy różne dziedziny wiedzy, aby rozwijać umiejętności krytycznego myślenia, kreatywności oraz rozwiązywania problemów. W kontekście warsztatów robotyki, programowania oraz druku 3D, metoda ta ma na celu nie tylko przekazanie wiedzy teoretycznej, ale także praktyczne zastosowanie umiejętności w realnych projektach.
Kluczowe elementy metody STEAM
- Interdyscyplinarność: STEAM łączy nauki ścisłe (nauka, technologia, inżynieria) z naukami humanistycznymi (sztuka), co pozwala uczestnikom na szersze spojrzenie na problemy i wyzwania.
- Kreatywność: Uczestnicy są zachęcani do myślenia poza utartymi schematami, co sprzyja innowacyjności. W warsztatach robotyki i druku 3D, kreatywność jest kluczowa przy projektowaniu i budowaniu modeli.
- Praktyczne umiejętności: Uczestnicy zdobywają umiejętności techniczne, takie jak programowanie robotów czy obsługa drukarek 3D, co jest niezbędne w dzisiejszym świecie technologicznym.
- Rozwiązywanie problemów: Metoda STEAM kładzie duży nacisk na umiejętność identyfikacji problemów i ich rozwiązywania, co jest szczególnie ważne w kontekście projektów inżynieryjnych i technologicznych.
- Współpraca: Uczestnicy często pracują w grupach, co rozwija umiejętności interpersonalne i uczy pracy zespołowej.
Zastosowanie w warsztatach
W warsztatach robotyki, programowania oraz druku 3D, metoda STEAM może być zastosowana w następujący sposób:
- Robotyka: Uczestnicy projektują i budują roboty, ucząc się jednocześnie podstaw programowania oraz inżynierii.
- Programowanie: Warsztaty mogą obejmować naukę języków programowania, które są używane do sterowania robotami lub tworzenia aplikacji.
- Druk 3D: Uczestnicy uczą się, jak tworzyć modele 3D, które następnie są drukowane, co łączy umiejętności projektowania z technologią druku.
Metoda STEAM w kontekście warsztatów robotyki, programowania oraz druku 3D nie tylko rozwija umiejętności techniczne, ale także przygotowuje uczestników do wyzwań przyszłości, gdzie umiejętności interdyscyplinarne będą kluczowe.
Nasza firma posiada kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu różnorodnych warsztatów informatycznych oraz sportowych dla dzieci . Organizujemy moduły semestralne oraz wspieramy akcje warszawskie Lato, Zima w mieście, które cieszą się zawsze dużym zainteresowaniem. Dbamy o to aby warsztaty miały za zadanie wspierać rozwój dziecka, dlatego dostosowujemy optymalny rodzaj konstrukcji oaz język programowania do wieku uczestników. Uczestnicy warsztatów pracując w grupie wspólnie zwiększają wiedzę i doświadczenie, w myśl powiedzenia: „co dwie głowy, to nie jedna”. Ta forma aktywności dzieci i młodzieży w dzisiejszych czasach, dostarcza bodźców aktywizujących i sprzyja uspołecznieniu uczestników grupy. Nasza kadra trenerska to doświadczeni nauczyciele pedagodzy oraz terapeuci dziecięcy.